Sheryl Crow trakteert poppodium 013 in Tilburg op een perfecte avond

Tilburg, 16 juni 2019

2019-06-20 07:00:00 • 3 min lezen

Country / Pop / Rock

Sheryl Crow Live

Sheryl Crow is nog steeds een grote naam; zo veel wordt al snel duidelijk als het in het Popodium 013 aanwezig publiek staat te wachten van de Amerikaanse singer/songwriter. Het voorprogramma wordt verzorgd door Blackbird en dit past prima in het genre van de Amerikaanse die in het verleden bewezen heeft moeiteloos te kunnen laveren tussen muziekstijlen als country, pop en rock.

Wisselwerking met publiek
Stipt negen uur is het zover; Miss Crow betreed het podium samen met haar uitgebreide band die vanavond maar liefst uit zes leden bestaat. Ze trapt af met ‘Maybe Angels’ en meteen is er het contact met het publiek. Een handje hier, een aai daar en natuurlijk het oogcontact. Ze is ervaren en weet met hits als ‘If It Makes You Happy’, ‘Everyday Is a Winding Road’ en ‘All I Wanna Do’ het publiek meteen voor zich te winnen. En vooral het enthousiasme van dat publiek zorgt voor de wisselwerking en eigenlijk is het best vreemd dat de zaal niet volledig is uitverkocht.

Nieuw album
Ze zoekt nadrukkelijk het contact en haalt herinneringen uit het verleden op want een kleine 20 jaar geleden stond ze ook in deze zaal. De “wooden shoes” komen natuurlijk voorbij en hier en daar een woordspeling waarbij de vertaling voor de nodige hilariteit zorgt. Enkele weken geleden was daar al het nieuws dat er in augustus een nieuw album uit gaat komen dat de titel Threads krijgt; of we namen als Stevie Nicks, Joe Walsh, Vince Gill, Bonnie Raitt en anderen kenden want die hebben meegewerkt aan dat album. Bij elke naam een luid ‘Yeah’ uit de zaal. Gedurende de avond laat ze al wat nieuw werk horen zoals het prachtige ‘Live Wire’ en ‘Prove Your Wrong’. Tussendoor mag er nog een jeugdige fan ‘My Favorite Mistake’ op het podium meezingen en bewijst de band dat het een aantal klasse muzikanten zijn.

Feel-good einde
Dat Sheryl Crow ook over de nodige zelfspot beschikt wordt duidelijk als ze het publiek vraagt of iedereen het naar zijn zin heeft. “Who’s from my age” klinkt het en “it’s good to have fun even you have some wrinkles in your face”. Het publiek vindt het prachtig net als de uitvoering van het luid meegezonden ‘Leaving Las Vegas’ en ‘Steve McQueen’. Na een vroegtijdig afscheid is er natuurlijk nog een encore; ‘Soak Up The Sun’ wordt hartstochtelijk meegezongen en de afsluiter is het prachtige ‘I Shall Believe’. Gedurende dit nummer kruipt Miss Crow nog een keer achter de piano en verweeft dit nummer met Burt Bacharach’s ‘What The World Needs Now Is Love’. En daarmee laat Sheryl Crow én band het publiek na een kleine twee uur met een absoluut “feelgood”-gevoel huiswaarts keren want het was een topavond!

Country / Pop / Rock