SnowStars vieren feest! Vera 14 dec. 2018

2018-12-16 07:00:00 • min lezen

Folk / Pop / Singer-songwriter

SnowStar Label viert een feestje !

Het is een feestje bij het label SnowStar. Het label bestaat alweer 15 jaar! En waar veel album in eigen beheer worden uitgebracht is het ook een kunst om een label langer in de lucht te houden. Dit lukt Cedric Muyres. Vanuit Utrecht zoekt hij naar passende indie en singer-songwriters acts die hij een podium gunt. Met het netwerk dat is opgebouwd gaan bands de hele wereld over en is het Nederlands talent dan tot in Japan te horen.

Dit feestje kreeg dan ook een mooi gevulde zaal in Utrecht en Groningen. Juist omdat Utrecht de bakermat van het label en hun doorbraak met de Utrechtse band I Am Oak is. Deze band rondom Thijs Kuijken kreeg diverse prijzen waaronder een voor Oasem. het beste album van het jaar. Het talent van deze band met ingetogen sound gaat ver, maar kent ook ergens een rem. Het recente album komt alweer uit 2016, maar er is nieuw werk onderweg. Eenmaal op het podium kijkt de band nog wat schuchter de zaal in  en houd een ingetogen show dat uiteindelijk met het laatste nummer de power krijgt, wat de band even nodig had.

De band volgde na het nieuw talent van het label, Kim Jansen uit Groningen. De voormalige zanger van the Black Atlantic Geert van de Velde is nu solo en heeft zijn nieuw album dit jaar gepresenteerd. Het is duidelijk dat hij in zijn Stad zich vereert voelt om de avond te openen. Zijn presentatie is netjes, goed verzorgt en presenteert zijn songs voor een publiek die hem amper kent. Toch weet hij met zijn songs de bezoekers te vermaken en voor zich te winnen.

De andere band van de Stad is Town of Saints. Het is op dit moment het paradepaardje van het label. Met een meer zelfverzekerdheid staat de band op het podium. Harmen Ridderbos staat in zijn eigen stad te spelen en voelt zich hierbij erg goed. De band presenteert het nieuw album Celebrate en daar hoort een feestje bij.
Town of Saints debuutalbum klinkt nog als een indie band, maar door ruimte te geven aan de Finse Heta Salkolahti is het sound naar de folk overgegaan. Het klinkt heerlijk fris en met hun enthousiasme is het een plaatje voor ieder (groot) festival. Daar waar UK Mumford en Sons hebben, heeft Nederland  een goed tegengewicht met Town of Saints!
De show met Lone Wolf als gasten, was dan ook een feestje voor de avond en kan Cedric met de medewerkers van SnowStar trots terug kijken op de afgelopen 15 jaar en is er veel te beleven voor de komende 10 jaar om dan het 25 jarig jubileum te vieren.

Folk / Pop / Singer-songwriter