Van Morrison Live @Real World Studio in England

Album presententatie 8 mei 2021

2021-05-09 07:00:00 • min lezen

Blues

Op 8 mei hield Van Morrison zijn cd presentatie met een heuse live stream live concert. Vanuit de Real world Studio’s in Engeland was de Ier met zijn tig koppige band te zien. Het nieuwe album Latest Record Project Vol. 1 verscheen een dag eerder en kent weer een ouderwets goede Van Morrison vibe. Heerlijke blues sound in verschillende sausjes zoals Van Morrison dat alleen maar kan.
De kleine man staat in het midden van het podium. Met zijn gouden microfoon en standaard weet de man de songs in een andere volgorde deels het album te spelen.

Hij begint de avond met het nummer ‘Only a Song’. Met de weerspiegeling van het licht in de orgelpijpen die op de muur zijn bevestigd, weet The Man niet echt een show spektakel te brengen, maar dat zijn we wel van hem gewend. Zo worden de volgende songs strak afgewerkt. ‘Deadbeat Saturday Night’, ‘Love Should Come, without a Warning’, ‘Tried to do the Right Thing’ en the Latest Record Project’.
We zien The Man met de saxofoon op Blue Funk en weet het ‘My Tie After A While’, Diablolic Pressure’, en een mooie versie van  het pakkend nummer ‘Why Are You On Facebook’ met een hammond orgel solo te spelen. Met ‘Where Have All The Rebels Gone’ sluit hij de song van het nieuwe album.

Het concert krijgt een vervolg met good old Morrison songs zoals een potpourri van  de covers ‘Baby Please Don’t Go’, ‘Gypsy Woman’ en ‘Got My Mojo’, ‘Cleaning Windows’,  ‘Have I Told You Lately’ en ‘Saint Domics Preview’. Hierdoor gaat hij snel door zijn discografie en met het ‘Think Twice Before You Go’ eindigt Van Morrison zijn show in een lege studio.

Het is een mooi overzicht van het nieuwe album, aangevuld met good old Van the Man classics.

Blues