2012-11-15 07:00:00 • 5 min lezen

VPRO's 3voor12 over Mullet

De zaal bruist inmiddels van de energie voor hoofdact Mullet. De show bestaat uit twee sets. Voor de pauze wordt een batterij soms verrassende covers gespeeld, na de pauze debuutalbum ‘Down With The Ship’. Opvallend is dat ze het nummer ‘Symposium’ niet spelen, omdat ze deze exclusief willen houden voor de fans die de plaat kopen. De band heeft duidelijk goed over de avond nagedacht en zorgt voor een show vol afwisseling.  De bandleden openen knallend met ‘Pokerface’ van Lady Gaga en verrassen met het Nederlandstalige nummer ‘De atheïst’ wat gezongen wordt door gastzanger Olax, een samenwerking waar we nog meer van gaan horen.

© Bert Arons Mullet

Met de metalmedley laat Mullet zien waar het goed in is: onvervalst rocken waarbij elk bandlid een solo voor zijn rekening neemt. Drummer Domenico San Giorgi vindt het ‘staand drummen’ opnieuw uit, gitarist Diederik Andeweg soleert zonder moeite lopend tussen het publiek en zanger Timon Domela laat horen dat hij zijn stem goed onder controle heeft, al is hij helaas soms wat buiten adem. Als afsluiter van de eerste set wisselen de bandleden nog even met elkaar van instrument, wat precies illustreert waar deze band voor gaat: rock met heel veel humor en hilariteit. De nummers van het debuutalbum klinken solide. Er is nog wat te winnen qua samenzang maar de zanglijnen zijn wel lekker catchy. Het album laat duidelijke invloeden horen van Metallica, een van de inspiratiebronnen van de band.

Een avond vol energie door een jonge band die al zeer professioneel overkomt door goed samenspel en een doordachte show. Een geslaagde avond en een waardige representatie van een band die binnenkort niet meer weg te denken is uit de Haagse rockscene.