9 mei Poppodium 013

2019-05-10 07:00:00 • 2 min lezen

Pop

Walking On Cars overtuigt in 013

Gisterenavond deed Walking On Cars Poppodium 013 aan in het kader van hun tour. Onlangs bracht de band die twee jaar geleden een hit scoorde met ‘Speeding Cars’ hun tweede album Colours uit.

Twee supportacts
In het voorprogramma maar liefst twee bands; het uit Engeland afkomstige Tors en het Australische duo Hollow Caves waarbij vooral die laatste de zaal al aardig enthousiast krijgen met hun aanstekelijke gitaarpop. De avond ervoor traden ze nog vervroegd op in Paradiso, vanwege de halve finale CL in Amsterdam. De “windmills” en al die verschillende huizen spreken blijkbaar tot de verbeelding van de bandleden die voor de eerste keer Nederland aan doen. Daarna is het Walking On Cars dat het podium betreedt en een muzikaal perfecte show neerzet. Frontman Patrick Sheehy en de rest van de vijfkoppige band leiden je met een vaste hand door hun setlist waarbij de volledige tracklist van hun onlangs verschenen album Colours voorbij komt.

Dé frontman
Sheehy is de natuurlijke frontman met zijn soms wat spastische, wilde armbewegingen. Zijn ietwat nasale stemgeluid is mede bepalend voor de sound van de band. Tijdens het concert zijn er best mogelijkheden om contact te maken met het enthousiaste publiek maar dit komt niet écht van de grond. Verder dan een “Welcome Tilburg’ en één anekdote over een track waarover ze getwijfeld hebben of die wel bij hun pastte komt  de band niet…..  Maar muzikaal klinkt het als een klok en ze maken slim gebruik van de belichting in 013. ‘Monster’ is de ideale robuuste opener en daarna overtuigt de band muzikaal met hun aanstekelijke poprock. ‘One Last Dance’ en ‘Two Straight Lines’ worden door de voltallige band vakkundig neergezet. En ook daar verrast de band niet; alles blijft binnen de lijntjes zoals we de tracks van de albums kennen. Smaakvol is de ballad ‘When We Were Kids’ en ook ‘Coldest Water’ wordt enthousiast ontvangen.

Muzikaal weet Walking on Cars te overtuigen
Na het van het eerste album afkomstige ‘Catch Me’ kondigt de band zijn vertrek aan maar het publiek weet wel beter. Die ene hit moet nog komen. De “encore” wordt geopend met het mooie en rustige ‘Pieces Of You’ waar toetseniste en zangeres Sorcha Durham ook haar stempel kan drukken. Na ‘Somebody Else’ is het dan toch echt zover; afsluiter ‘Speeding Cars’ wordt natuurlijk met open armen ontvangen en de zaal laat dit nummer als een warme deken over zich uitrollen. Muzikaal weet de band te overtuigen, als act mag het nog allemaal wat dynamischer.

Pop