Whitesnake @ 013

Whitesnake @ 013

datum 12 juni 2019

2019-06-13 07:00:00 • min lezen

Melodic Rock

Whitesnake Live

Het was een volgepakte venue in Tilburg. Het leeft in Tilburg en de rockers zijn zover ze een kaartje konden bemachtigen, neergestreken in 013. De legendarische David Coverdale met zijn Whitesnake kwamen net uit Amerika om een gig te doen, dat als voorproefje voor het grote Download festival in Engeland diende.

Na een energiek voorprogramma van The Dirty Denims, die overigens goed aan de weg timmeren. Met enkele wijzigingen in de band en een album Back with a Bang verovert de band uit Eindhoven langzaam de podia in Nederland.

Deze energie pikt de hoofdact voor deze avond direct op. Vol enthousiasme komen de heren van Whitesnake het podium op en trekken direct van leer met ‘Bad Boys’ van het glorie album ‘1987’. Al ging het om het promoten van hun nieuw album ‘Flesh & Blood’. Dit album sluit naadloos aan op het succesalbum van toen. Met grote diversiteit in de rock, lekker uptempo zoals de rockers het willen. De songs van dit en het succesalbum wisselen elkaar in hoog tempo op. Daarnaast kent het album Slide Into It een 35 jarig jubileum jaar. Hiervan schuiven de heren het titelnummer, ‘Slow & Easy’ en ‘Love Ain’t No Stranger’ in de setlist.

Naast David Coverdale staan Tommy Aldrich (drums) Micheal Devin (bass), Michele Luppi (Keyboards), Joel Hoekstra (gitaar) en Reb Beach (gitaar) op het podium.

Natuurlijk mogen de hits ‘Is This Love’, ‘Gimme All You Love’ en ‘Here I Go Again’ niet ontbreken. Maar om die nu aan het eind van de set te doen, doet te denken. Coverdale geeft gedurende de set alles wat hij heeft, waardoor zijn stem de hoge tonen aan het einde niet meer haalt. De charming man is een prof genoeg om dit goed op te lossen door het publiek de ruimte te geven om mee te zingen en het publiek reageert hier positief op. De nieuwe songs als ‘Shut up and Kiss Me’, ‘Gonna Be Allright’, ‘Get Up’, ‘Trouble’ en ‘Hey You’ zijn nu al lekkere meezingers waarbij het publiek uit volle borst meegalmt. Naast de misschien verplicht, maar vermakelijke gitaarsolo- duel en drum solo ging de avond snel voorbij en kunnen de bezoekers, jong en oud terug kijken op een heerlijke avondje onvervalste classic rock!

Melodic Rock