Zoek...
Einde aan de onverwachte servicekosten op tickets

Einde aan de onverwachte servicekosten op tickets

NIEUWS
DOOR DAVID VAN DE KERKHOF
2017-07-06 07:00:00 • 1 min lezen

Einde aan de onverwachte servicekosten op tickets

Iedereen die wel eens een concert of festival bezoekt kent het wel: onverwachte (service)kosten aan het einde van de bestelling van je tickets. Gelukkig is dat vanaf 1 oktober verleden tijd dankzij de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

Dat de verplichte ‘bijkomende’ kosten zoals service-, print- en administratiekosten vermeld moeten worden in de prijs is geen nieuwe regel. Toch krijgt de ACM regelmatig klachten over onverwachte kosten bij het bestellen van een ticket. Daarom wordt er vanaf oktober beter gehandhaafd. De aanbieders van tickets hebben tot 1 oktober de tijd om hun websites aan te passen. Vervolgens worden de sites gecontroleerd. Is er niets veranderd, dan kan de ACM hen hiertoe dwingen of een boete opleggen.

Door meteen het totaalbedrag te vermelden moet het makkelijker worden voor de consumenten om de prijzen op verschillende websites te vergelijken. Dit moet zorgen voor eerlijkere concurrentie onder aanbieders. De kosten van niet verplichte producten, zoals vervoer, annuleringsverzekering of extra diensten, mogen wel later in het boekingsproces vermeld worden.

Deel via social media: