Zoek...
PERSBERICHTEN
DOOR JAN KLUPPER
2014-11-10 07:00:00 • 7 min lezen

Roxette - The XXX Anniversary Tour in de Heineken Music Hall

Op woensdag 27 mei 2015 geeft Roxette een concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam. De kaartverkoop voor dit concert start a.s. vrijdag 14 november om 10.00 uur.

 

Het Zweedse duo Marie Fredriksson en Per Gessle zijn de bekendste gezichten van het sinds eind jaren tachtig actieve Roxette. De band die 25 jaar geleden, in het jaar dat de Berlijnse Muur viel, een absolute wereldhit scoorde met 'The Look', blijkt uit het juiste muzikale hout gesneden te zijn. Iedereen kent de daaropvolgende nummers zoals: ”Listen To Your Heart”, ”It Must Have Been Love” en “Joyride”. 

 

In 1996 gaat het duo ieder hun eigen weg en na een lange onderbreking, waarin Marie Fredriksson haar ziekte te boven kwam, komen ze in 2011 weer bij elkaar.  Met hun nieuwe album “Charm School” en de single “She’s Got Nothing On (But The Radio)” domineerde Roxette opnieuw de hitparades. Met de tournee die op de release van dat album volgde, reisden ze twee keer de hele wereld over en speelden voor een publiek van 1,5 miljoen mensen tijdens 153 concerten. 

 

Op dit moment toert Roxette langs de stadions in Rusland, de Baltische staten en Finland. Deze tournee wordt in november afgerond, waarna de band in februari 2015 naar Australië en Nieuw-Zeeland afreist. 

  

Vandaag kunnen we bevestigen dat Roxette dat jaar zal vervolgen met een Europese tournee met 27 concerten in 18 verschillende landen. De tour wordt afgesloten in het dertigste levensjaar van Roxette (2016) en daarom heet deze “XXX - The 30th Anniversary Tour”. 

 

Meer informatie en alle tourdata: www.roxette.se 

ROXETTE - “XXX - The 30th Anniversary Tour”

  Woensdag 27 mei 2015, Heineken Music Hall - Amsterdam     Aanvang: 20.00 uur. Entree: € 59,- (excl. servicekosten)  

Meer info over dit concert vind je op: www.mojo.nl/roxette. Kaartverkoop start vrijdag 14 november om 10 uur  via: www.ticketmaster.nl en 0900 - 300 1250 (60 cpm).

 

 

Deel via social media: